SEO põhiteadmised 2024. aastal: kuidas Google’i silmis nähtavaks saada

SEO-st räägitakse palju, kuid selle mõte on alati sama: aidata ettevõttel jõuda inimesteni, kes otsivad lahendust, mida just sina pakud. Viimastel aastatel on Google muutnud seda, kuidas ta sisu hindab, ning 2024. aastal on fookus nihkunud veelgi enam kasutajakogemuse ja sisukuse poole.
Kõige tugevam positsioon kuulub sisule, mis on kirjutatud päris inimeselt päris inimesele. Google eelistab tekste, mis vastavad konkreetsetele küsimustele ja pakuvad selgeid lahendusi. Lühikesed, märksõnadega üle puistatud artiklid ei tööta enam ammu – otsingumootor tunnetab väga hästi, kas tekstis on tegelikku väärtust või mitte. Hästi kirjutatud juhend, mis selgitab teemat põhjalikult ja loogiliselt, on alati eelistatum kui pealiskaudne sissevaade.
EEAT-mõõdikud (eksperditeadmine, autoriteetsus ja usaldusväärsus) mängivad varasemast suuremat rolli. See tähendab, et ka ettevõtte taust, autorite tutvustused, kogemus ja läbipaistvus mõjutavad seda, kui hästi Google sisu usaldab. Blogipostitus, mille all on autori nimi, lühike tutvustus ja kontaktivõimalus, mõjub märksa usaldusväärsemalt kui anonüümne tekst.
Tehniline pool jääb samuti oluliseks. Google ei taha tõsta esile veebilehti, mis on aeglased, segase struktuuriga või mobiilis halvasti kasutatavad. Liiga sageli jäävad head sisud varju ainult seetõttu, et saidil on katkisi linke, puudub selge URL-ide süsteem või on lehe laadimine lihtsalt liiga aeglane. Tehnilise osa korrastamine ei ole küll efektselt nähtav, kuid tulemused otsingutes räägivad iseenda eest.
Märksõnauuring on endiselt SEO üks tugevamaid tööriistu, kuigi ka siin on toimunud muutused. Üksiku märksõna sihtimise asemel tasub mõelda teemade kaupa. Inimesed otsivad järjest pikemaid, konkreetsemaid päringuid – küsimusi, võrdlusi, probleemi kirjeldusi. Kui tekst vastab otsingukavatsusele täpselt, liigub see otsingutulemustes loomulikult ülespoole. Linkide loomine ei ole kuhugi kadunud, kuid selle roll on muutunud. Suur hulk madala kvaliteediga linke ei aita enam edasi; mõjusad on need, mis tulevad päriselt autoriteetsetelt veebilehtedelt või partneritelt, kellega ettevõttel on tegelik seos. Hea sisu toob linke ka ise – inimesed jagavad ja viitavad sellele loomulikult.
Kõige tähtsam on mõista, et SEO ei ole lühisprint. See on järjepidev töö, mis tasub end aja jooksul mitmekordselt ära. Ettevõte, kes loob head sisu, hoiab oma veebilehe tehniliselt korras ja mõtleb lugeja vaatenurgast, liigub igal aastal üha kõrgemale.